Lhasa Apso Club Nederland

Ons prachtige ras de Lhasa Apso is sinds 1965 in Nederland, de pionier van ons ras was Mevrouw Annigje Schneider-Louter. Zij en andere fokkers hebben er voor gezorgd dat de Lhasa Apso in Nederland een bestaan heeft gekregen. In de beginjaren was het aantal fokkers erg beperkt maar de laatste jaren zijn velen bijgekomen en heeft tot op heden geen eigen rasvereniging gehad. Na de nodige overwegingen heeft de initiatiefnemer Frank L . van Tatenhove besloten om een rasvereniging op te richten voor de Lhasa Apso. Natuurlijk willen ook wij gezelligheid rond onze huisgenoot en bezig zijn met nuttige en leuke dingen voor onze hartendieven de mooie rashond “de Lhasa Apso”. Maar wij willen ook bewust bezig zijn met de toekomst van ons ras dus zullen we midden in de rashondenwereld moeten staan. Door middel van een eigen rasvereniging voor de Lhasa Apso met oog voor het heden en voor de toekomst.

Evenement Diever 2018